lördag, oktober 31

Överför Alliansen makten till en ny världsregering om sju veckor?

Nyligen skrev jag om att Reinfeldt ska sälja ut vår frihet [länk]. I svenska media är det alldeles tyst om detta men utomlands börjar debatten ta fart. Vad det handlar om är att FN:s klimatmöte i Köpenhamn i december inte bara handlar om att begränsa växthusgaser utan de facto överför mycket makt till en ny icke-vald världsregering. Denna regering kommer att ha mycket stora befogenheter. Den kommer att överföra mycket stora belopp till u-länderna, kunna sätta en 2% skatt på alla finansiella transaktioner m.m. Har du en timme över så titta på denna video. Det hela är en spellista med ett antal Youtube klipp.





Kräv svar från Reinfeldt och dina riksdagsmän! Vad kommer klimatavatlet att kosta skattebetalarna? Vilken makt avsäger sig Reinfeldt till den nya världsregeringen?

Det talas om en världsregering i det utkast till klimatöverenskommelse FN tagit fram. Exakt vad Reinfeldt tänker skriva under är inte känt. Allt detta är baserat på att temperaturen ska begränsas. Det är bara det att detta går inte. Koldioxidutsläppen påverkar inte klimatet på det sätt FN och Reinfeldt påstår. Återkopplingen, dvs förstärkningen av en temperaturökning pga av växthusgaser, är inte positiv utan negativ. Det blir ingen accelerande uppvärmning. Även om vi dubblar våra växthusgasutsläpp blir påverkan på temperaturen marginell. Läs professor Lindzen synpunkter nedan i nästa inlägg.

Svensk media sover. Troligen med avsikt. Att Sverige ska påbörja vår nya resa mot socialism och stenålder gillar den rödgröna pressen. Gör inte misstaget att tro att DN och Svd granskar makten. De är en del av makten.

Andra bloggar om: , , intressant.se

26 Comments:

At 01 november, 2009 00:44, Anonymous Anonym said...

Sorgligt men sant så illa är det nu ställt!

Fast 1000 gånger värre, Inte så värst många idag vet ju vad NWO:s agenda innebär, för medborgare i Sverige. Eller hur djup insyltade Regeringen är från höger till vänster, som ju är ett historiskt begrepp som inte längre har substans - då ju alla dessa partier och så kallade Journalister är totalt likriktade mot slaveri. Det är ju egentligen mycket konstigt när så många numera har tillgång till Internet, och kan eller borde bli uppdaterade på vad som egentligen händer. Även via några Svenska hemsidor och inte bara via Alex Jones.
Mvh Jimmy.

 
At 01 november, 2009 10:50, Anonymous Anonym said...

Innan vi gick med i EU hade vi ju val i Sverige liksom vi sade nej i val till att anta Euron som valuta.
Borde det då inte vara nödvändigt att ha val om att ingå i en världsregering. Det går väl inte att smyga in oss, det måste ha med någon grundlag att göra?

Inge

 
At 01 november, 2009 11:23, Anonymous Anonym said...

Tack för en intressant video, Per.

Lite lustigt att AGW-anhängarna brukar prata om att skepticismen handlar om pengar. Big Oil, Tobaksindustrin osv sägs ligga bakom.

Nu när vi ser vilka nästan ofattbara enorma summor AGW handlar om, så börjar det klarna en hel del. Big Oil?
Småpotatis i sammanhanget!

Mvh Labbibia

 
At 01 november, 2009 21:08, Anonymous Steve said...

Gamle presidenten Jimmy Carter (1924) flög till Istanbul i veckan för en träff i "The Elders", en klubb för globala ledare. Mötet nu gällde förstås den otäcka värme vi alla plågas av, eller hur, till följd av CO2-föroreningarna i luften.

Klubbbas är ärkebiskop Desmond Tutu. Gro Harlem Brundtland, numera FN:s generalsekreterarens speciella sändebud för klimatförändring, är också invald. Martti Ahtisaari från Finland är med. Liksom Kofi Annan, fd FN-bas. Och många andra. Läs själv, på www.theelders.org !

Klubben krävde förstås, som sig bör ! CO2-föroreningarna måste minska 50% till år 2050; annars brinner vi upp allihopa. Eftersom vi i i-länderna har ställt till hela eländet måste förstås vi skära ner förorenandet med 80% till 2050. Plus förstås -- det kanske viktigaste av allt -- "vi" måste stå för kalaset: Minst "100 billion euros" om året ska vi skicka till de, eh, fattiga länderna för att hjälpa dem "shift to low carbon prosperity".

Ja käre nå'n. "Vi gamlingar vill -- och har alltid velat." Men se göra't, göra't... Det får den där unge spolingen Barack försöka ordna. Om han nu kan.
http://www.globalatlanta.com/article/22550/

 
At 02 november, 2009 02:03, Anonymous Anonym said...

Världsregering?

Låter som NWO-konspirationsteorier.

Jag tror inte de kommer fram till något. Att förhandla fram ett avtal med så många länder inblandade är extremt komplicerat. Se bara vad som hände vid senaste Doha-rundan.

 
At 02 november, 2009 13:27, Anonymous Anonym said...

Det hela är tillspetsat. I dokumenten talas inte om en världsregering "goverment" utan om en global reglering "governance". Det kanske i och för sig då behövs en världsregering eller också "bara" ett avtal. Monckton är lite väl "alarmistisk" även för en skeptiker.
/Jan Lindström

 
At 02 november, 2009 18:37, Blogger Per Welander said...

Jan Lindström: Monckton sa tydligt att det stod government och inte governance i dokumentet. Och när jag läser dokumentet står det goverment (paragraf 38). Dessutom mer än en gång. Dokumentet finns länkat i förra inlägget om Reinfeldt. Gör en sökning och government kommer fram.

 
At 02 november, 2009 22:25, Anonymous Steve said...

Professor Tim Flannery (f 1956), den kände australiske mammalogisten och klimatkämpen besökte Canada häromdagen och berättade om 'Köpenhamn', dvs decembermötet om CO2-nedsmutsningen: "Vi missförstår lätt vad förhandlingarna i Köpenhamn gäller", sade han. "Vi tar det som att de gäller någon sorts klimatöverenskommelse. Men det är långt ifrån fallet. Nej, förhandlingarna nu inför Köpenhamns-avtalet är i själva verket diplomati på den mest fundamentala globala nivå. De berör varje enskild sida av vårt liv, och kommer att påverka varje sida av våra liv, vår ekonomi, vårt samhälle."

Det är skeptiske Mark Steyn (f 1959, bosatt i New Hampshire) som berättar, i kanadensiska Macleans. Han instämmer i princip. I § 38 på sid. 18 av det senaste konceptet till Köpenhamns-avtal står det ju helt klart att man tänker sätta upp "a government", en regering, för att ta hand om "the new funds" och göra något klimatnyttigt med dem.
. I "miljön", förklarar Steyn, finns både du och jag och hela planeten. Ska staten ta hand om "miljön", betyder det att staten ska ta hand om dig och mig och allt annat.

(Mammalogist? Däggdjursexpert! Klart att en sådan är jättebra på klimatet också; han vet ju att de 20.000 isbjörnarna är utrotningshotade, och sådant klimatnyttigt.)

 
At 03 november, 2009 01:21, Anonymous Anonym said...

Det spelar ju föga roll vad man tycker om AGW ller koldioxidutsläppens påverkan eller inte.

Med allra största sannolikhet har vi redan nått peak-oil och då rättar saker och ting till sig av sig själv. I vart falla när det gäller förbränningen av b för fordon. Även om det kanske tar ett par hundra år att balansera temperaturenarna pga ohämmat utsläpp av växhusgaser och andra fina förbrända fossila ämnen, så är det med all säkerhet så att några nya fyndigheter hinner inte processas fram innan nyare renare energikällor har nått marknaden.

//PO

 
At 03 november, 2009 12:43, Blogger LD said...

@ /PO
Snälla, snälla Peak Oil är ju en AGW-myt. Trodde det var fastställt en gång för alla. Ja i alla fall alla som inte tror på eller är medlemmar i sanningskulten:

Ruchir Sharma Deflates Peak Oil Myth

-----------------------


Peak Oil’ Is a Waste of Energy

------------------------------

 
At 04 november, 2009 20:18, Anonymous Anonym said...

Helt off topic men ändå...
vart tar WWF pengarna vägen....

http://tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1313615

Robert W

 
At 04 november, 2009 23:11, Anonymous Anonym said...

http://sydsvenskan.se/malmo/article564194/Platt-fall-efter-nagra-timmar.html Ett tips ;)

 
At 05 november, 2009 00:39, Anonymous Maria said...

Den nya världsordningen är på gång..Håll i er för det kommer att bli tuffa tider!Läser ni bibeln? Där står det om detta.... /Maria

 
At 05 november, 2009 15:50, Blogger Per Welander said...

Det har tyvärr tagit tid att gokdkänna kommentarer. Har saknat Internetförbindelse.

Sen skriv under anonyma inlägg, håll er till ämnet och använd en god ton mot de andra här på bloggen. Annars finns stor risk för refusering.

 
At 05 november, 2009 16:57, Anonymous Anonym said...

Hej Per,

På tal om världsregering, som jag också tror planeras (liksom ett nordamerikanskt EU kallat North American Union och en ny valuta, ett nordamerikanskt euro, kallat ameron),så undrar jag vad du anser om massvaccinering mot svininfluensan.

Av fler anledningar än jag just nu orkar rada upp här, så är mitt förtroende för massmedier och politiker samt myndigheter lika lågt som mellan makar i ett äktenskap där den ena visat sig notoriskt otrogen.

(Ett exempel dock: anslagen mot ett fritt internet, som aldrig tycks upphöra.)

Jag inser att du kanske inte hunnit sätta dig in i alla turer kring svininfluensan, och alla "konspirationsteorier" om vaccinet, men om du har en uppfattning, så vore jag tacksam att få veta den.

Mvh

Michael S.

 
At 05 november, 2009 18:55, Blogger Per Welander said...

Michael S: Nej jag är inte insatt i vaccinet och biverkningarna mot svininfluensan. Så jag avstår att uttala mig. Rent generellt har jag en misstro mot att myndigheterna talar om hela sanningen. I klimatfrågan ljuger manfriskt.

Men vad jag är övertygad om är att om (när) den stora pandemin med riktig dödlig influensa kommer - då får vi inget vaccin alls. Detta för att vi inte har egen tillverkning. Ett nationellt nödläge kommer att deklareras i tillverkarlandet som förbjuder export. Då kommer vi att stå där tomhänta och panik utbryter. Det blir då riktig panik då Sverige helt stängs, sjukhusen kollapsar, plundringar av affärer m.m.

 
At 05 november, 2009 19:18, Anonymous Anonym said...

Det som sker är att eliterna distanserar sig alltmer från världens befolkning och problem. Jag tror att vi står inför hårda tider som saknar motstycke i den mänskliga historien. Det finns en dold agenda för det som komma skall. De flesta av oss vanliga dödliga finns inte med på dagordningen. Den saken är jag helt övertygad om. Hur har man t.ex. fått massmedia och journalistkåren att idka självcensur och masspropaganda helt i den rådande maktens tycken? Det som nu sker är mycket effektivare och försåtligare än den censur som fanns i Sovjet och satellitstaterna. //Larstage

 
At 05 november, 2009 20:17, Anonymous Anonym said...

Tack Per för kommentaren.

Beträffande vaccinering - känner mig som Hamlet, eller som en åsna mellan hötappar, därför att överheten - för kortsiktiga fördelars skull - förbrukat det mest värdefulla man ägt - folkets förtroende.

Kan man ens styra ett folk utan att det hyser förtroende?

Och vad tänker man göra för att återfå det? Går det alls att återfå?

Kommer osökt att tänka på ordspråket "Ärlighet varar längst".

Kanske en devis som borde pryda väggen ovanför riksdagens talarstol?

Mvh

Michael S.

 
At 05 november, 2009 20:50, Blogger Per Welander said...

Larstage: Frågan hur makten och media kommit ihop är intressant. För Svt är svaret givet. Men varför övriga media anpassat sig är en gåta. Kom ihåg när TV8 (eller var det TV5) t.o.m. sände Fox News. Togs bort och protester ledde ingen vart.

Det är värre nu än under Pravdatiden. Då var alla medvetna om att det var statens tidning. Idag låtsas pressen vara fri. Tror att mediaeliten glidit ihop successivt med politiker. Presstöd, gemensamma PK-åsikter m.m. Men vem är vakthunden?

 
At 06 november, 2009 05:55, Anonymous Anonym said...

På tal om Pravda.

Vad som händer påminner om KGB-avhopparen Anatolij Golitsyns varning till väst, att perestrojkan var en bluff, att Sovjet/KGB aldrig avvecklats utan bara omformerat sig.

Vi måste missionera bland våra medmänniskor om det hot om ett kommunistiskt maktövertagande av hela världen via FN.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anatolij_Golitsyn

Mvh

Michael S.

 
At 06 november, 2009 22:05, Anonymous Anonym said...

Per, jag tror inte att det finns någon vakthund i formell mening. De gamla diktaturerna hade censorer, det har inte det moderna samhället. Jag tror att de som jobbar i mediabranschen är varandras vakthundar. Det har helt enkelt vuxit fram en kultur för vad som är en korrekt åsikt och vad som inte är det. Frågan jag inte kan förstå är hur detta självcensursystem kan vara så effektivt att ingen törs opponera sig. Mot de gamla diktaturerna vågade ju modiga människor med moral till och med sina liv för sanningen. Ingen blir hotad till livet idag och ändå härskar tystnad och åsiktslikriktning. Förklara det den som kan. Jag kan det inte //Larstage

 
At 06 november, 2009 23:22, Anonymous Clark Kent said...

Lyssna på meteorolog Lars Bärring från SMHI.
http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=1637&artikel=3214737&date=2009-11-02

 
At 06 november, 2009 23:48, Blogger Per Welander said...

Clark Kent: Varför skulle det blåsa mer? En mediamyt. Det är bl.a. temperaturgradienten som styr lågtryckens intensitet. Och den har inte ökat. Meteorologen var för en gångs skull riktigt sansad.

 
At 06 november, 2009 23:52, Blogger Per Welander said...

Larstage: Instämmer i din kommentar. Frågan är fortfarande hur det kan bli så otroligt likriktat. Gäller inte bara klimatfrågan.

Oligopol? Sen har du rätt att de vaktar varandra. Liten krets PK-journalister som går från tidning till tidning.

 
At 08 november, 2009 19:11, Anonymous Anonym said...

Hej, apropå det här med väldsregering så hittade jag en länk om Obamas klimat rådgivare John Holdren.
Han var redan 1977 inne på det här med väldsregering och tvångssterilisering av medborgare.

http://zombietime.com/john_holdren/

Hälsningar
Robert W

 
At 15 november, 2009 17:09, Anonymous Anonym said...

En liten satirisk kommentar när verkligheten överträffar dikten?
http://www.kallestrokirk.se/09nov15.htm
Hälsning
Kalle Strokirk

 

Skicka en kommentar

<< Home