söndag, januari 8

Bedragaren Billström ska inte komma undan

Om man lovar att en vara ska ha vissa egenskaper måste man uppfylla det. Marknadsför man den felaktigt är det ett brott mot marknadsföringslagen. När Billström inför valet lovade att biltullar inte skulle införas och sen gör det ändå kan det inte kallas annat än bedrägeri. Eftersom det handlar om ett brott mot vår demokrati måste det vara ännu allvarligare än felaktigt beskrivna varor. Billström kan därför inte kallas annat än en bedragare. Hon har lurat tusentals stockholmare att rösta på henne under falska förespeglingar.

Den 9:e januari blir det datum systemet ska upp till prövning. Den 10:e januari kan det bli kaos med betalningarna. Svagheten i systemet är just betalningarna samt det strikta ansvar bilägaren åsätts för sina registreringsskyltar. Betalsystemet är så uruselt utformat att man kan undra om det inte är motståndarna till trängselskatten som utformat det. Men det tror inte jag. Det hela har utformats av byråkrater/politiker för att tvinga in bilisterna i transponderfållan. Konsumenter har vid köp av varor ett hyfsat skydd mot att bli lurade. Mot vänsterns vansinniga beslut finns inget skydd.

En normalt funtat person med lite empati måste se att detta inte håller. Bilisterna måste åtminstone få en chans att betala samt få reda på i god tid hur mycket de ska betala. Jämför UD:s behandling av offren vid tsunamin. Precis samma mentalitet finns här och nu. Ingen tar ansvar utan alla bara rycker på axlarna och skyller på andra. Vägverkets projektchef Birger Höök påminner om en lobotomerad nickedockapajas då han inte förmår sig att kritisera betalsystemet eller det strikta betalningsansvaret.

Sossarnas/miljöpartiets ansvar för bilkaoset i Stockholm är totalt.
1. Ingen förbifart eller ringled har byggts. Stockholm har skurits av på mitten.
2. Trafiken i innerstaden har stryps genom avspärrningar.
3. Bilavgaserna idag med katalysatorer är mycket renare än för femton år sedan.
4. Trängselskatten drabbar främst medel- och låginkomstagare.
5. Näringslivet i innerstaden stryps och kostnaden för vanliga hantverksjobb ökar.
6. De som främst drabbas av straffskatten - förortsborna - får inte rösta om den.
7. Det strikta ansvaret för ditt registreringsnummer är djupt odemokratiskt. Tanken går närmast till gamla Östtyskland eller Nordkorea. Om någon stjäl dina nummerskyltar eller falskskyltar en bil med samma registreringsnummer som din bil ska naturligtvis inte göra dig betalningsansvarig. Staten gör som den vill med dig som medborgare. Medborgarna är till för staten inte tvärtom.
8. Systemet är integritetskränkande.
9. Trängselskatten är ett gigantiskt slöseri med skattebetalarnas pengar.

Den vanlige bilisten kan lamt protestera genom att vägra skaffa transponder samt betala på Pressbyrån eller 7-Eleven med sitt kreditkort utan att handla några andra varor.

Vad Billström står inför valet 2006 är helt ointressant. Hon har förbrukat sitt förtroende. Det finns inget som heter att det är OK att ljuga en gång och "jag lovar att inte göra om det".

1 Comments:

At 08 januari, 2006 21:52, Blogger A. von Achtersnurra said...

Korrekt analys. Hur ska man kunna lita på henne i framtiden...?!

 

Skicka en kommentar

<< Home